top of page

GABRIËLLE HOLLAAR MISSIONS

School of Biblical Studies in Amsterdam

Desk%20with%20Book_edited.jpg
Home: Welcome
Home: Blog2

Op outreach!

Updated: Jan 5, 2020

Getypt op 5 april 2019. 

Wauw, het is alweer een tijdje geleden. De afgelopen 1,5 maand is er veel gebeurd en nu ben ik alweer 2 weken op outreach. Ik zit op dit moment in het vliegtuig naar Tokyo, Japan!!

De laatste weken van de lecture phase gingen over ‘The Fatherheart of God’, ‘Justice and Reconciliation’, ‘The Holy Spirit’ en ‘Spiritual Warfare’ en we hadden ook de Nations2Nations conferentie in week 8.


Maar daarvoor hadden we de week over het vaderhart van God en dit was GEWELDIG. Rich en Lynn Hodge is een super lief, warm en wijs koppel die ons niet alleen veel dingen hebben geleerd, maar ons ook uitgenodigd hebben voor taco’s in hun huis. Eindelijk even lekker eten en weg van de drukke en nooit stille base. Deze week ging over thuiskomen, je identiteit in God leren kennen en wat dit zelf geloven in de weg staat. Wat zijn bijvoorbeeld jouw verkeerde overtuigingen, en daarmee gedachtes, emoties en gedragingen? God gaf ons een naam in deze week en we hebben samen met Rich en Lynn over elkaar geprofeteerd.

“A lot of us still live in visitation. We are dating Him in church, in bible study, but God wants to marry us. He wants habitation instead of visitation.” Rich Hodge

Hierna hadden we de week van de Nations2Nations conferentie. Er kwamen mensen uit heel Afrika naar Muizenberg en we hadden een keer geen les in ons vertrouwde klaslokaal maar in een groot gebouw, samen met 200 anderen. Veel verschillende dingen geleerd en gave getuigenissen gehoord, maar het was vooral een drukke week waarin veel verschillende (eigen) problemen werden aangestipt maar er geen tijd was om deze volledig uit te werken en mee aan de slag te gaan. Het hoogtepunt van deze week was een workshop van Lindy-Ann Hopely, waarmee we op outreach ook ministry hebben gedaan. En dit is voor Nederlanders waarschijnlijk wat gek, maar hier in YWAM ervaren mensen de Heilige Geest ook vaak in de vorm van vallen in de geest. Dit had ik zelf nog niet ervaren, en ben ik aan de ene kant wat bang voor, maar aan de andere kant lijkt het mij ook super mooi om de aanwezigheid van God op deze manier te ervaren (volledige overgave). Dit hoeft niet in de vorm van vallen, maar kan ook bijvoorbeeld in de vorm van niet kunnen stoppen met lachen of huilen. Je hebt hier dan geen controle over. God dwingt dit dan ook niet af, maar het gebeurt alleen als je Hem daarvoor toestemming geeft. God is de God van vrije wil en keuze. Tijdens deze workshop heb ik dit voor het eerst ervaren.


De Holy Spirit week was nogal wat haha. De man die ons les gaf was Evan Cockcroft. Een man vol vuur die zeker de klas op z’n kop wist te zetten maar ook veel waardevolle lessen gaf. Hij heeft deze week de gaven van de Heilige Geest uitgelegd en we konden daar ook mee oefenen. Het was een week met ups en downs, die uiteindelijk heel goed voor mij was. Ik ontdekte dat ook ik gaven van de Heilige Geest heb en dit was mind blowing. Gaven waarmee we geoefend hebben waren words of wisdom, words of knowledge, gift of prophesy, gift of faith, gift of healing en de gift of discernment. Het onderwerp roept nog steeds veel vragen op, maar ik heb wel geleerd dat de gaven ook beschikbaar zijn voor nu en ons Nederlanders.

And he said to them, “Go into all the world and proclaim the gospel to the whole creation. Whoever believes and is baptized will be saved, but whoever does not believe will be condemned. And these signs will accompany those who believe: in my name they will cast out demons; they will speak in new tongues; they will pick up serpents with their hands; and if they drink any deadly poison, it will not hurt them; they will lay their hands on the sick, and they will recover.” Mark 16:15-18 ESV

De laatste week van de lecture phase ging over spiritual warfare. Deze was heel anders dan ik had verwacht. Dit onderwerp wordt namelijk vaak in verband gebracht met het uitdrijven van demonen (in Afrika zijn dit soort dingen een stuk normaler), maar de spreker pakte het veel breder aan. Spiritual warfare is de strijd tegen al het kwade, in ons alledaagse leven. Het is een levensstijl. En ze gaf ons informatie over de ‘gereedschappen’ die we kunnen gebruiken en wat onze houding hierin moet zijn.


Die laatste week was ik in mijn hoofd ook veel bezig met dingen regelen en mijn tas inpakken. En daarnaast waren er veel veranderingen voor andere outreach teams, wat voor verdriet en spanningen zorgde. Ons team is daarentegen aardig stabiel gebleven en daar heb ik veel geluk mee. We gaan niet meer naar Transkei, Zuid-Afrika, maar zijn twee weken geleden vertrokken naar een ander adres in Kaapstad, waar onze outreach begon. Dit was eerst wel een schok, maar is uiteindelijk super waardevol gebleken. We mochten logeren bij Rich & Lynn (eindelijk een lekker bed en rust en stilte), samenwerken met Lindy-Ann Hopely en waren haar ministry team tijdens haar miracle campaign, deden ministry voor daklozen en hielpen praktisch bij een diplomauitreiking, maar hebben ook veel tijd gehad voor worship, intercession en teambuilding. Ons team is aardig groot en heeft er zelfs gister een extra teamlid bij gekregen. We zijn nu dus met 11 mensen, waarvan 2 onze leiders. Het is duidelijk dat God aan het werk is in Japan en ik heb er zin in om Zijn handen en voeten te zijn. De afgelopen maanden hebben we veel wonderen en bekeringen mee mogen maken en we geloven dat God dit werk zal voortzetten in Japan.

Let faith arise and see the kingdom come. I lift my eyes. For the battle has been won. My God is faithful. And every single word He says is true. Nothing is impossible. He is the God of miracles. Chris McClarney – God Of Miracles

Wat dingen die we in Japan zoal gaan doen: street evangelism, worship en intercession, coffee car ministry, prayer meeting met een jeugdgroep, preken in de zondagsschool, lesgeven in een school gerund door de lokale kerk, praktische worship (klusjes doen zoals verven), helpen bij een christelijk festival, helpen in een creche (ook bijv. bidden voor de kinderen).


Waarom wij op outreach gaan naar Japan.

We zijn eerst 3 weken in Yokohama, daarna 2 weken in Tokyo en we eindigen onze reis in Sendai. Als je ons team wilt volgen kan dat op instagram (@teamcptjapan). We missen als team nog steeds zo’n 30000 Rand (1880 Euro) aan outreach fees. Als u/jij ons zou willen steunen kan dat via een doneer knop onderaan (of aan de rechterkant van) dit scherm. We geloven dat God zal voorzien en hebben dit tijdens de lecture phase mogen ervaren. His will, His bill.


Tussen dit alles door ga ik vaak naar het strand, breng ik tijd door in de prayer room, maak ik opdrachten/boekverslagen, maak ik een roadtrip, beklim ik de Tafelberg, speel ik gitaar, ga ik naar een military air show, ga ik naar een sloppenwijk, evangeliseer en bid ik op de University of Cape Town, pak ik tekenen weer op en geniet ik enorm van de mensen om mij heen, de natuur en God.


Ik ben nog steeds super blij dat ik hier ben. Ik leer hier ontzettend veel en het is super fijn om zoveel met God bezig te zijn. Ik merk dat het lastig is om alle whatsappjes te beantwoorden (sorry als het langer duurt). Vooral omdat dit zo’n andere wereld is. Ik hoor juist graag het met jullie gaat. Af en toe een update. Al blijf ik er zelf ook naar vragen hoor ;). Vragen stellen kost minder energie dan algemene vragen beantwoorden.

Dit was het weer. Gods zegen en groetjes vanuit Qira, waar ik nu boven vlieg.

17 views0 comments
Home: Subscribe
Home: Instagram

CONTACT

  • instagram
  • facebook
Home: Contact
bottom of page